Chorwacja

23.07.2015

W terminie 4-10 lipca br. odbył się wyjazd do Chorwacji, Bośni i Hercegowiny.

W sobotnie popołudnie grupa zebrała się przy autokarze i po szybkim pakowaniu ruszyliśmy w drogę. W nocy uczestnicy mieli okazję przejeżdżać przez pięknie iluminowany Budapeszt i podziwiać panoramę miasta ze Wzgórza Gelerta. Rankiem dotarliśmy do miejscowości Split w Chorwacji. Zwiedziliśmy słynny pałac cesarza Dioklecjana, a właściwie jego pozostałości, a następnie była okazja do plażowania na znajdującej się niedaleko plaży. W Splicie mieliśmy okazje podziwiać pięknie rosnące bugenwille. Wieczorem zakwaterowaliśmy się w pensjonacie w małej miejscowości Vionica nieopodal Medugorje. Następny dzień rozpoczęliśmy od rejsu z miejscowości Gradacz do małej wioski Sucuraj na wyspie Hvar. Tam spędziliśmy prawie cały dzień na plażowaniu. Podczas powrotnego rejsu mieliśmy okazję spróbować makreli poławianej w Adriatyku. Kolejny dzień spędziliśmy w Bośni i Hercegowinie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Medugorje i wejścia na Górę Objawień, po czym była okazja zobaczyć figurę Chrystusa Zmartwychwstałego oraz Bazylikę Św. Jakuba. Następnie przejechaliśmy do Mostaru gdzie zwiedziliśmy muzułmańską część miasta ze słynnym mostem na rzece Neretwie oraz Meczet, gdzie można było się ochłodzić w 40 stopniowym upale. Po wizycie w mieście udaliśmy się na wodospady Kravica, gdzie na kąpielach spędziliśmy resztę dnia. We środę wyjechaliśmy w kierunku Dubrownika, niestety długi postój na granicy bośniacko-chorwackiej zmienił nasze plany i wpierw pojechaliśmy do uroczej zatoczki do miejscowości Slano gdzie zażywaliśmy kąpieli w najbardziej zasolonej części Adriatyku. Dubrownik zrobił z pewnością na każdym duże wrażenie. Masywne mury starego miasta zostały wybudowane nad morzem, a w środku znajduje się przykład barokowego budownictwa miejskiego. Ostatni dzień w Chorwacji to miasteczko Omisz. Prawie wszyscy zdecydowali się na rejs łodziami w górę rzeki Cetyni w górskie kaniony. Po powrocie każdy miał okazję po swojemu spędzić czas. Można było pozwiedzać okolicę lub opalać się i kąpać na plaży. W godzinach wieczornych wyjechaliśmy do Polski, gdzie dotarliśmy dopiero w południe dnia następnego.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z tego wydarzenia.